Merintis kemungkinan 'Road to Final TM PIALA MALAYSIA 2016'

Adakah tahun 2016 merupakan tahun emas untuk pasukan kedah helang merah untuk mendakap piala malaysia edisi kali ini., setelah tahun lalu kecundang ditangan selangor,sama - sama kita nantikan.

Separuh akhir pertama akan berlangsung pada 30/9/2016 menentang pasukan pdrm.

Kedah kali ini lebih mantap dari tahun lepas dibarisi pemain muda dan senoir dtambah dengan pemain import berkualiti.adunan atau campuran pemain ini mampu merealisasikan impian dan harapan rakyat kedah menuju ke shah alam pada 30/10/2016 seandainya dapat menjinakkan sang sangka biru iaitu skuad pdrm pada aksi separuh akhir pertama di darul aman pada 30/9/16 dan aksi timbal balik separuh akhir kedua pada 15/10/2016 di stadium hang jebat melaka.

Akhirnya ternohtah  jugak edesi kali ini ulangan final tahun 2015 apabila sekali lagi berjumpa Selangor. Kedah mendahului gol pertama perlawanan melalui rembatan padu Rizal Ghazali dan kemudian disamakan melalui jaringan Hazwan Bakri sehingga ke masa tamat 90 Minit.Tambahan masa 30 minit kedua - dua pasukan bantu mencari gol .Sepakan Penalti menentukan pemenang.Akhirnya ternohtah juga pasukan kedah menang sepakan penalti penuh dramatik dengan keputusan 5 - 4.


Comments

Popular Posts